Dag 01

Om mig

Jag är en glad tjej ifrån en liten håla kallad vellinge, ca 1 mil söder om malmö. Jag har växt upp här och är fortfarande kvar här konstigt nog? Dock tror jag inte att det kommer ta speciellt lång tid för mig innan jag tar mig till nya regioner. Jag är tjugo år och jobbar just nu på en förskola i hököpinge, väntar dock på att börja på scandinavian hair academy i januari. Detta ser jag fram emot eftersom jag drömt om att utbilda mig som frisör i många år. Det känns verkligen helt rätt. Jag har pojkvän sedan fem år tillbaka, vi har vandrat långa vägar och övervunnit mycket tillsammans. När han är i min närhet mår jag verkligen som bäst, han får mig lixom att kämpa detdär lilla extra och finns alltid vid min sida när jag behöver honom.

Annars är jag väldigt intresserad utav musik och har varit det i stort sätt sedan jag kom till världen. När jag var liten sjöng jag i olika kyrko körer och när jag började tredje klass sökte jag in i något som heter "musik-klassen" där jag sedan kom in och började i fjärde klass. Dock tog det slut när jag gick ut nian. Men mitt brinnande intresse för musiken tog inte slut för det, jag började då istället estet/musik på sundsgymnasiet. Mina tre år på gymnasiet med inriktning musik har gett mig så mycket och utvecklat och format mig till den människa jag är idag. Förut var jag alltid väldigt nervös för minsta lilla uppträdande och hade väldigt hög prestationsångest för vad jag än skulle göra, om det var att sjunga eller läsa ett citat framför min klass. Under dessa år lärde jag mig att ingen människa är perfekt, alla kan göra misstag och det är inte hela världen. Jag gade även mycket bra lärare som ökade min självkänsla otroligt mycket och fick mig att övervinna mina allra största rädslor med att agera framför folk. Nu är det snart ett och ett halvt år sedan jag tog studenten och jag saknar skolan som bara den. Egentligen är det väl inte så mycket skolan jag saknar utan musiken. Jag som har haft musiken vid min sida i princip alla år under min skoltid har inte längre det, och jag saknar det vill jag lova. Jag vill verkligen ta tag i musiken igen, men jag kan inte komma fram till vad jag vill görasom jag även måste ha tid till?

Jag är väldigt social av mig och är van vid att ha folk omkring mig i stort sett hela tiden. Jag är sällskapssjuk och kan känna mig ensam när jag egentligen bara varit i några timmar för mig själv. Jag hatar även att sova själv, jag kommer aldrig riktigt till ro när jag sover själv. Det finns väl inget skänare än att bädda ner mig och ha någon bredvid sig som håller om en och pillar en i håret tills man somnar varje kväll. Jag tror att detta är något som alla tjejer älskar.

På min fritid brukar jag umgås med mina tjejer, träna, shoppa, festa och träffa min underbara familj & pojkvän..
Det finns ingenting i hela världen som betyder mer för mig än vad min familj gör, de finns alltid vid min sida och vänder aldrig kappan efter vinden. I vått & torrt har jag dem vid min sida, herregud vad jag älskar dem!

Nu hoppas jag att ni har fått en bild om vem jag är, annars är det bara att fråga om det är något mer ni undrar.
Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0